Tips Ajar Anak tentang Jerebu

AjarAnaktentangJerebu

Apa asap banyak-banyak ni ummi? Tu la jerebu nak.. Owh..jerebu ..Kena pakai topeng macam ¬†Upin Ipin la. Ya..nanti kita pergi beli. .. Dan topiknya berkisar mengenai jerebu yang kebanyakan konsepnya telah difahami secara tak langsung dari cerita Upin Ipin. Bagus la jugak kan, kurang masalah ummi nak cari ayat-ayat mudah buat penerangan.hihi. Walaupun anak-anak teruja […]

Anak Petah Bercakap sering dapat pujian

Pengalaman Anak Lambat Bercakap

Tadi singgah solat kat masjid Al Muttaqin, Jitra. Dari tempat wuduk sampai masuk tempat solat Faqihah dok cotcet2 tanya itu ini.¬†Sekali makcik yang sama-sama amik wuduk tadi pun cakap ‘Pandai dia bercakap no..’ Saya senyum ja la, bersyukur dalam hati. Ya..memang seronok tengok anak kecil petah bercakap, ada2 saja idea yang comel keluar dari mulutnya. […]

Cara rangsang perkembangan bahasa sejak bayi

“Puan, anak saya umur 8 bulan. Apa mainan yang sesuai dengan anak saya?” Ini adalah soalan lazim yang saya terima sedari awal saya menceburi bidang bisnes pendidikan. Semua ibubapa menginginkan yang terbaik untuk anak-anaknya. Dan memenuhi keperluan anak-anak mengikut usia adalah salah satu usaha ibubapa menggilap kecemerlangan anak-anak, in syaa Allah. Sebenarnya ada beberapa persoalan […]