Spray Tidur Sleepy Pillow Mist, adakah berbahaya seperti ubat tidur?

Spray Tidur Sleepy Pillow Mist, adakah berbahaya seperti ubat tidur?

Sejak Tasneem Naturel lancarkan semburan aromaterapi untuk mudahkan tidur, kerap kami dihujani dengan soalan adakah produk ini selamat? Ramai yang merasa ragu2 untuk mencuba kerana bimbangkan kesan buruk yang mungkin timbul dari Sleepy Pillow Mist ni. Apatah lagi rata-rata yang mahu dapatkan spray ini adalah untuk anak kecil yang susah tidur, jadi mestilah lebih berhati-hati […]

Kalmy losyen atasi masalah bayi kulit kering

Zaman sekarang ini banyak produk bayi seperti losyen terjual di pasaran. Tetapi tak semua produk yang dikeluarkan bagus untuk bayi. Ada sesetengah produk yang mengandungi bahan kimia seperti mineral oil, paraben dan Colorants. Tapi jangan risau, Tasneem natural telah mengeluarkan losyen yang 100 peratus diperbuat daripada bahan semula jadi. Kalmy losyen telah dirumus dari minyak […]

Tasneem Naturel Lancarkan New Baby Range, Produk Bayi Terbaik di Malaysia

Tasneem Naturel Lancarkan New Baby Range, Produk Bayi Terbaik di Malaysia

Menanti saat kelahiran cahaya mata adalah saat indah bagi mana-mana pasangan, terutamanya menyambut anak sulung. Segala aspek si kecil akan cuba disediakan sebaiknya. Perasaan teruja membuat persiapan semakin bertambah bila melewati kedai-kedai barangan bayi tak kira lah samaada di pasaraya mahupun di online sendiri. Pasti semua ibubapa mahu membuat pilihan terbaik untuk cahaya mata masing-masing. […]

5 Jenis Ubat Selsema yang Selamat untuk Bayi dan Kanak-kanak

Ubat-Selsema-yang-Selamat-untuk-Bayi-dan-Kanak-kanak

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) telah memberikan garis panduan bahawa kanak-kanak di bawah usia 2 tahun tidak boleh diberikan ubat batuk dan selsema berbentuk cecair. Pengambilan ubat batuk dan selsema boleh membawa pelbagai kesan sampingan lain seperti sindrom apnae (bayi berhenti berafas) dan bayi kurang menyusu yang boleh membawa masalah dihidrasi. Kerana itu penggunaan rawatan luar […]

Minyak Terbaik Hilangkan Kembung Perut

Trub balm tasneem naturel

Setiap keluarga pasti ada minyak kegunaan bersama yang jadi kesukaan turun temurun. Kalau kat Kedah minyak Gamat memang glemer. Masa dok Perak rumah sentiasa ada minyak angin Afiat. Masa anak kecil orang cakap minyak TYT bagus. Dan ada yang cakap minyak Yu Yee sangat berkesan. Pada saya, keyakinan jenis minyak ni bergantung pada pengalaman keluarga. […]

Bayi Tak Berak Berhari-hari, Perlukah Ibu Risau?

bayi tak berak 3 hari

Saya baru berbual dengan seorang ibu muda yang ada bayi usia 50 hari. Dia berkongsi kerisauan anaknya jarang buang air besar. Alhamdulillah saya ada sedikit pengalaman yang sama semasa anakanda Fateh masih bayi, jadi saya kongsikan dengan beliau. Anakanda Fateh minum susu ibu sepenuhnya. Tapi pelik juga bila dia tak berak berhari-hari. Bukan ke orang […]

Balm Sleeptime atasi Masalah Anak Susah Tidur Malam

anaksusahtidur

Proses membesarkan anak akan berhadapan dengan pelbagai cabaran. Salah satunya apabila anak melalui fasa susah tidur. Kebanyakan anak kecil akan melalui fasa ini samada kerana faktor perubahan rutin tidur atau gangguan kesihatan. Anak yang susah tidur ini sekaligus menyebabkan ibubapa akan hadapi masalah tidak cukup tidur. Ini semua boleh mengundang pelbagai bahaya bila dibiarkan berlarutan. […]

Cara Hilangkan Kembung Perut Bayi secara Selamat dan Mudah

BalmtrubtasneemHilangkanKembungPerutBayi

Anak kembung adalah situasi yang sangat merimaskan bagi ibubapa yang ada anak kecil. Tangisan anak yang berpanjangan boleh menyebabkan ibubapa menjadi tak keruan dan boleh mengundang stress. Jadi semua ibubapa akan cuba mengelakkan dari berlakunya kembung pada anak terutamanya yang masih bayi. Punca bayi kembung perut Antara punca bayi kembung perut adalah cara penyusuan yang […]

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Semua ibubapa nak bayi sentiasa sentiasa selesa kan. Bila nampak kulit anak merah sikit pun kita dah mula rasa risau, apatah lagi kalau sampai tahap berair. Memang tak senang duduk jadinya. Itulah pengalaman yang Puan Eija ni lalui. Hati ibu mana yang tak sedih bila tengok pipi anak tu penuh ruam, sentiasa merah-merah dan berbiji-biji. […]

Cara Sapu Balm Tasneem Naturel

CaraSapuBalmTasneemNaturel

Balm Tasneem Naturel semakin mendapat tempat di hati ibubapa di Malaysia. Terutamanya ibubapa yang menitikberatkan penggunaan bahan semulajadi yang selamat untuk bayi mereka. Kandungan produk Tasneem Naturel yang tidak mengandungi bahan kimia berbahaya ini membuatkan ibubapa merasa lebih yakin untuk memilih balm Tasneem Naturel untuk kegunaan harian. Untuk hasil yang lebih optimum, ibubapa mestilah menggunakan […]

Balm CF Rub bantu hilangkan kahak bayi secara semulajadi

rawatkahak

Kebanyakan bayi yang baru lahir berhadapan dengan masalah kahak dan selsema. Ada juga bayi yang mengeluarkan bunyi semasa bernafas dan minum susu. Ini semua mendatangkan kerisauan kepada kita sebagai ibubapa mengenai keadaan kesihatan anak. Di sini saya kongsikan maklumat dari doktor yang merupakan pakar masalah berkaitan pernafasan, Doktor Dr. Nadir Khan (Klinik Wangsa). Anak kecil […]