Ruam Susu Antara Tanda Bayi Alergi Susu

Ruam Susu Antara Tanda Bayi Alergi Susu

Bila melihat anak ada ruam susu mesti ibu-ibu mula risau kan. Risau anak tak selesa, risau anak rasa pedih, risau kulit anak tak cantik. Ruam susu biasanya dikaitkan dengan ruam yang naik di bahagian pipi anak. Sebab susu kerap terkena bahagian tersebut kan. Sebelum itu, jom kenal dulu apa itu ruam susu dan punca ruam […]

Apakah Psoriasis dan Adakah ia Berjangkit?

Apakah-Psoriasis-dan-Adakah-ia-Berjangkit-1

Sejak Tasneem Naturel perkenalkan rawatan semulajadi untuk masalah kulit, pelbagai masalah kulit dirujuk kepada kami. Pastinya pengidap masalah kulit sentiasa mencari yang terbaik untuk mengatasi masalah yang mereka sedang hadapi. Salah satu masalah kulit yang saya pun baru tahu mengenainya ialah Psoriasis. Bila tengok gambar barulah saya tahu ia adalah sejenis masalah kulit yang biasa […]

Cara Hilangkan Ruam Panas yang Semua Ibu Boleh Buat

Cara Hilangkan Ruam Panas

Bila anak naik ruam ja mula lah ibu-ibu susah hati kan. Perit rasa anak tanggung bila nampak kulitnya memerah tu kan. Ok, sebelum kita risau banyak-banyak, jom kita kenal apa itu ruam panas? Ruam panas terbentuk hasil daripada kelenjar peluh yang terlalu aktif. Akibat terlalu banyak rembeskan peluh, kelenjar ini tersumbat dan timbul bintik-bintik kemerahan […]

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Semua ibubapa nak bayi sentiasa sentiasa selesa kan. Bila nampak kulit anak merah sikit pun kita dah mula rasa risau, apatah lagi kalau sampai tahap berair. Memang tak senang duduk jadinya. Itulah pengalaman yang Puan Eija ni lalui. Hati ibu mana yang tak sedih bila tengok pipi anak tu penuh ruam, sentiasa merah-merah dan berbiji-biji. […]

Cara Sapu Balm Tasneem Naturel

CaraSapuBalmTasneemNaturel

Balm Tasneem Naturel semakin mendapat tempat di hati ibubapa di Malaysia. Terutamanya ibubapa yang menitikberatkan penggunaan bahan semulajadi yang selamat untuk bayi mereka. Kandungan produk Tasneem Naturel yang tidak mengandungi bahan kimia berbahaya ini membuatkan ibubapa merasa lebih yakin untuk memilih balm Tasneem Naturel untuk kegunaan harian. Untuk hasil yang lebih optimum, ibubapa mestilah menggunakan […]

Balm Skeenz Rawat Masalah Ruam Bayi Secara Semulajadi

skeenztasneemnaturel

Kulit anak kecil yang gebu memang sensitif terhadap perubahan. Panas sikit ja naik ruam. Berpeluh-peluh lama sangat kulit boleh merah-merah dan melecet. Kena gigit nyamuk berbintat-bintat. Masalah kulit macam ni nampak macam tak serius, tapi sebenarnya mengundang rasa tak selesa pada anak kecil. Tapi sebab belum pandai nak luahkan rasa tak selesa, hanya rengekan yang […]