Cara install tulisan putus-putus di MC word

Buat tulisan putus-putus sendiri

Alhamdulillah sekarang ni anakanda Faqihah tengah seronok menulis. Lepas lukis-lukis dia akan datang kat saya tanya ejaan itu ini nak masukkan pada dialog lukisan dia. Satu hari saya dapat idea, saya tuliskan dengan tulisan putus-putus. Boleh jadikan aktiviti menulis untuk dia kan. Nampak dia suka dengan cara tu. Tapi bila banyak-banyak jenuh jugak mak nak […]

Aiskrim anak-anak

Hari ni homeschool ummi buat benda yang palinggg anak-anak suka. Memang diorang sangat teruja la bila ummi cakap beli susu sebab nak buat eskrem. Keja ulang tanya bila kita nak buat ni..adehh.. Okey, nak buat aiskrim ni simple ja sebenarnya. Cuma bahannya dipelbagaikan sebab nak teksturnya lebih lembut dan rasanya sodap.. Ni bahan-bahan dan peralatan […]

Cara Ajar Anak Melukis di Rumah

Beberapa bulan lepas, bila tengok Fateh sangat obses melukis, terdetik dalam hati untuk hantar dia ke kelas melukis. Alasannya mudah, saya tak pandai melukis. Tapi dalam masa yang sama terfikir, perlu kah? Dan akhirnya saya membuat kesimpulan sendiri, mungkin belum masanya. Apa yang saya buat, saya belikan dia 1 rim kertas A4 kosong. Saya bagitau […]