Monthly Archives

September 2016

in Review, Umum

Tips Penjagaan Buku Magik

Teks : Sakina Hamid Salam pagi minggu ibu-ibu hebat! Menu apa ya pagi ni? Saya rasa macam nak tunggu menu berbungkus ja pagi ni..hihi. Sesekali terbayang nasik lemak zaman-zaman sekolah dulu. Lauknya tak banyak, tapi nikmatnya Masya Allah. Sekarang zaman lauk mewah kan. Ayam seketul besar, makan sampai muak. Tapi jarang jumpa yang kita teringin nak makan lagi kan. Selalunya makan sekadar untuk mengenyangkan ja. Tak tahulah orang lain rasa benda tu ke idok, mungkin saya dan makin banyak umurnya kot.hihi.. Alhamdulillah sehari dua ni dapat banyak maklum balas positif dari pengguna Buku Magik. Rasa syukur dapat sebarkan kebaikan buku magik…

Continue reading
in Ilmu Keibubapaan

Bila Anak-Anak Baik

Teks : Sakina Hamid Foto : Sakina Hamid Bila anak-anak duduk bersama baik-baik, kongsi mainan elok-elok biasanya apa respon kita? kebiasaannya kita pun rasa lega dan biar ja anak-anak main macam tu. Dengan harapan biarlah anak tu baik lama-lama, banyak kerja kita boleh buat kan.. -__- Tapi bila anak-anak ‘yang baik’ tadi tu buat satu kesalahan, contohnya berebut mainan ke, lompat-lompat ke, tumpahkan air ke terus dengan pantas kita pun tegur kesalahan anak. Betul tak? Kalau tak betul bagus sangat, kekalkan prestasi tu. ^_^ Saya pun seringkali terbabas dalam mengurus emosi. Dan setiap kali tengok anak main baik-baik, terus saya…

Continue reading