Monthly Archives

June 2017

in Ilmu Keibubapaan, Tasneem Naturel

Gaya Hidup Ibubapa Punca Anak Susah Tidur Malam

Semasa bujang, saya pernah menyewa bilik di sebuah rumah keluarga. Semasa tinggal di sana, saya hairan anaknya yang masih kecil boleh tidur selewat 1 pagi. Selalu keluar hingga lewat malam. Masa tu saya sangkakan hanya keluarga itu sahaja begitu. Hinggalah sekarang saya sudah ada anak, dan tinggal di kawasan perumahan. Saya dapat melihat bagaimana budaya keluarga yang tinggal di bandar. Keluar malam adalah satu kebiasaan. Dan pukul 10 malam persekitaran masih rancak seperti siang. Di sana sini kelihatan anak kecil dan anak usia sekolah rendah masih belum ‘selesai’ aktiviti harian. Dan anak ini akan bangun awal pagi untuk ke sekolah…

Continue reading
Related posts
in Agen Tasneem Naturel
Agen dan Stokis Balm Tasneem Naturel
6 October 2020
in Tasneem Naturel
Balm Sleeptime Tasneem Bantu Anak Susah Tidur
14 April 2020
in Agen Tasneem Naturel
Agen Tasneem Naturel Kulai, Johor
12 April 2020
in Ilmu Keibubapaan, Tasneem Naturel

Balm Tasneem Naturel, Kit Kecemasan Terbaik untuk Anak

Bila ada anak kecil ni sentiasa kena bersedia dengan anak tak sihat kan. Bila-bila masa ja anak kecil boleh jatuh sakit. Kadang elok-elok cergas sebelum tidur, tengah malam sikit ja badan dah panas. Tak pun sebelum tidur elok ja main dengan kita, bangun tidur merengek perut kembung. Batuk dan selsema apatah lagi, kalau hantar anak kat nurseri tu macam satu kebiasaan pulak tengok budak selsema kan. Runsing tengok tapi itulah realitinya. Sebab tu bila jumpa Kit Kecemasan Balm Tasneem Naturel ni saya teruja sangat. Bagusnya inisiatif pengeluar produk ni, Puan Haridah Sahri nak membantu mudahkan ibubapa. Mengikut perkongsian beliau, asalnya…

Continue reading
Related posts
in Agen Tasneem Naturel
Ini Rahsia leader Bisnes Saya dapat kekal lama Berbisnes
3 August 2021
in Umum
Kedai Bayi dan Farmasi Jual Produk Tasneem Naturel di Kelantan
14 February 2021
in Agen Tasneem Naturel
Kedai Bayi dan Farmasi Jual Produk Tasneem Naturel di Pahang.
8 October 2020
in Pengalaman hidup

Tips Nak Istiqamah Baca Al Quran Untuk Ibu-ibu

17 Ramadan 1438. Syukur dengan umur yang Allah kurniakan sehingga saat ini. Alhamdulillah kita berpeluang menjejak madrasah Ramadan, medan tarbiah untuk menjadikan kita hamba yang lebih baik dari sebelumnya, In syaa Allah. Bersempena dengan Nuzul Al Quran ni saya teringat ada satu pengalaman yang nak dikongsi dengan ibu-ibu mengenai tips nak istiqamah baca Al Quran. Isunya begini. Masa zaman muda remaja, kebiasaannya kita baca Al Quran lepas subuh dan maghrib. Betul tak? Masa tu kita lebih mudah nak mengurus masa. In syaa Allah boleh istiqamah. Tapi bila makin bertambah tanggungjawab, mencabar nak pastikan saya dapat baca Al Quran pada dua…

Continue reading
Related posts
in Pengalaman hidup
Tips Wanita Istiqamah Baca Al Quran Setiap Hari
12 June 2019
in Review
Suri Hati Mr Husband, Bacaan Terbaik Wanita Yang Mahu Berhenti Kerja
7 May 2019
in BIJAK NIAGA, Pengalaman hidup
3 Tips Pengurusan Masa yang Berkesan
18 October 2018
in Ilmu Keibubapaan, Tasneem Naturel

Balm CF Rub bantu hilangkan kahak bayi secara semulajadi

Kebanyakan bayi yang baru lahir berhadapan dengan masalah kahak dan selsema. Ada juga bayi yang mengeluarkan bunyi semasa bernafas dan minum susu. Ini semua mendatangkan kerisauan kepada kita sebagai ibubapa mengenai keadaan kesihatan anak. Di sini saya kongsikan maklumat dari doktor yang merupakan pakar masalah berkaitan pernafasan, Doktor Dr. Nadir Khan (Klinik Wangsa). Anak kecil ni memang sejak lahir ada lendir/kahak yg tertinggal. Ia bergantung pada bayi, ada baby mampu atasi dan lama-lama hilang sendiri. Tapi ada bayi yang tak mampu keluarkan dan lama-lama kahak ini menjadi punca lelah. Doktor Dr. Nadir Khan Bagi kes anak yang tidak mampu keluarkan…

Continue reading
Related posts
in Agen Tasneem Naturel
Agen dan Stokis Balm Tasneem Naturel
6 October 2020
in Ilmu Keibubapaan, Tasneem Naturel
Pakej Newborn Tasneem Naturel, Persediaan Penting Sambut New Baby
13 March 2020
in Tasneem Naturel
Set Tidur Lena Tasneem penyelesaian untuk Masalah Bayi Susah Tidur
13 February 2020
in Ilmu Keibubapaan

Anak selsema, perlukah berjumpa doktor?

Minggu ni bacaan saya banyak berfokus pada topik selsema dan batuk. Kebetulan saya sedang berkongsi kebaikan balm semulajadi untuk mengatasi masalah ini. Selsema dan batuk ini masalah yang sangat biasa bagi ibubapa yang mempunyai anak bawah 3 tahun terutamanya bayi. Sebagai ibubapa, kita perlu faham apakah punca berlakunya selsema. Biasanya selsema berlaku apabila virus menjangkiti saluran pernafasan atas di kawasan hidung, tekak dan laring. Selain itu selsema boleh berlaku sebagai reaksi alahan dari habuk, asap, wangian, bulu haiwan & debunga. Faktor perubahan cuaca seperti terlalu panas atau terlalu sejuk juga boleh menyebabkan selsema. Bayi dan kanak-kanak sangat mudah terjejas dengan…

Continue reading
Related posts
in Tasneem Naturel
Spray Tidur Sleepy Pillow Mist, adakah berbahaya seperti ubat tidur?
14 November 2019
in Agen Tasneem Naturel
Pilihan Mudah dan Selamat selain Rawatan Sonotron untuk Bayi Sebulan Batuk Berkahak
3 October 2019
in Tasneem Naturel
Mandian bayi terbaik CF bath & Calm Bath
30 August 2019
in Ilmu Keibubapaan

3 Perkara Asas Rawat Anak Selsema Cara Alami

Semalam saya ikuti perbincangan di sebuah grup ibubapa. Rata-rata ibubapa bertanya mengenai masalah dalam perkembangan anak kecil. Dan antara masalah yang menjadi kebimbangan ramai ibubapa ialah selsema dan batuk. Selsema ni sebenarnya bukanlah masalah yang terlalu besar kan. Selsema adalah proses semulajadi badan beradaptasi dengan virus atau bendasing seperti habuk. Namun bila selsema itu berlarutan, warna nya berubah dan anak mula menunjukkan tanda tidak selesa, ia mula mengundang kebimbangan bagi seorang ibu terutamanya. Sebagai ibubapa, kita perlu faham bahawa badan anak perlukan masa beradaptasi dengan kehadiran virus baru. Proses penyembuhan akan berlaku secara semulajadi. Namun dalam tempoh itu, ada 3…

Continue reading
Related posts
in Tasneem Naturel
Spray Tidur Sleepy Pillow Mist, adakah berbahaya seperti ubat tidur?
14 November 2019
in Agen Tasneem Naturel
Pilihan Mudah dan Selamat selain Rawatan Sonotron untuk Bayi Sebulan Batuk Berkahak
3 October 2019
in Tasneem Naturel
Mandian bayi terbaik CF bath & Calm Bath
30 August 2019
in Review

Majalah Inspektor JAWI, Pilihan Belajar Jawi secara Interaktif

Bulan Ramadan ni mencabar betul nak cari waktu yang sesuai menulis di blog. Sebelum ni idea mencurah-curah nak menulis lepas solat subuh. Tapi bila bulan Ramadan waktu ni lah paling mencabar nak celik mata. Kalau nak elak dari tertidur memang kena elakkan aktiviti pasif macam mengadap komputer ni. ^_^ Alhamdulilah pagi ni ada kesempatan sikit nak menulis. Itupun sebab seronok tengok anakanda Fateh teruja dengan Majalah Inspektor Jawi ni. Majalah ni dah lama saya beli, tapi sengaja simpan untuk aktiviti cuti sekolah ni. Tambahan pula sepupunya Fauzan akan bercuti di rumah kami. Jadi adalah aktiviti bersama nanti kan. Cadangan asalnya…

Continue reading
Related posts
in Review
Ujian Diagnostik Jawi Dah Hampir?
6 February 2018
in Ilmu Keibubapaan, Review
Kelebihan Pakej Bacalah Anakku
5 December 2017
in Review
5 Kaedah Cepat Membaca yang Terbukti Berkesan
4 December 2017
Close