Monthly Archives

December 2017

in Ilmu Keibubapaan, Review

Kelebihan Pakej Bacalah Anakku

Bila nak mula ajar anak membaca kita pun sedar ada banyak pilihan pakej belajar membaca di pasaran. Sekali tengok macam semuanya best. Semua nampak berkesan. Betul tak? Dan memang pun semua kaedah tu berkesan untuk bantu anak belajar membaca. Sebab tu ia ada di pasaran kan. Yang penting  apa pun pakej yang kita pilih, kita perlu tahu apa kelebihan menggunakan pakej tersebut. Salah satu pakej belajar membaca yang telah lama berada di pasaran ialah Pakej Bacalah Anakku. Pakej ini disusun oleh pasangan yang aktif perkenalkan kaedah fonik di Malaysia, Puan Nik Eliani Nik Nawi dan Tuan Othman Ahamad. Mereka berdua…

Continue reading
Related posts
in Ilmu Keibubapaan, Umum
Beg Sekolah Anak Darjah 1
10 December 2018
in Review
Ujian Diagnostik Jawi Dah Hampir?
6 February 2018
in Review
5 Kaedah Cepat Membaca yang Terbukti Berkesan
4 December 2017
in Review

5 Kaedah Cepat Membaca yang Terbukti Berkesan

Waktu hujung tahun ni ramai ibubapa mula mencari bahan-bahan untuk bantu anak cepat membaca. Untuk anak yang menginjak usia tadika, ibubapa cuba untuk buat persediaan awal. Dan bagi yang nak melangkah ke darjah 1, lagi lah penting untuk ibubapa lengkapkan anak-anak dengan kemahiran membaca. Bukan kita nak beri tekanan pada anak, tapi nak usahakan supaya anak dapat melangkah ke darjah 1 dengan yang lebih gembira. Alhamdulillah saya dipermudahkan mengajar anak membaca walaupun ada yang tidak ke tadika. Jadi saya kongsikan di sini  Kaedah Cepat Membaca yang telah membantu ramai ibubapa di Malaysia. Kaedah ini semuanya telah berada di pasaran lebih dari…

Continue reading
Related posts
in Ilmu Keibubapaan, Umum
Beg Sekolah Anak Darjah 1
10 December 2018
in Review
Ujian Diagnostik Jawi Dah Hampir?
6 February 2018
in Ilmu Keibubapaan, Review
Kelebihan Pakej Bacalah Anakku
5 December 2017