Monthly Archives

November 2018

in Ilmu Keibubapaan, Tasneem Naturel

Urutan bayi dengan Teknik Vitaflex

Semakin ramai ibubapa hari ini sedar urutan bayi dapat membawa banyak kebaikan pada anak. Anak akan lebih tenang, tidur lebih nyenyak, penghadaman lebih lancar dan banyak lagi. Ada pelbagai teknik urutan untuk bayi. Salah satu yang bagus untuk diamalkan ialah urutan vitaflex. Urutan vitaflex biasanya digunakan bersama minyak aromaterapi seperti essential oil untuk membantu minyak meresap dengan lebih efektif dan membawa kebaikan ke seluruh badan. Urutan vitaflex dilakukan pada tapak kaki dan tapak tangan pada Zon saraf yang berkaitan dengan sistem badan kita. Zon ini ditujukkan melalui rajah refleksologi. Teknik urutan vitaflex Baringkan anak dalam keadaan selesa. Titiskan minyak aromaterapi/minyak…

Continue reading
Related posts
in Agen Tasneem Naturel
Ini Rahsia leader Bisnes Saya dapat kekal lama Berbisnes
3 August 2021
in Umum
Kedai Bayi dan Farmasi Jual Produk Tasneem Naturel di Kelantan
14 February 2021
in Agen Tasneem Naturel
Agen dan Stokis Balm Tasneem Naturel
6 October 2020
in Ilmu Keibubapaan, Tasneem Naturel

Cecair enema, ubat sembelit paling cepat berkesan

Bila anak dah sembelit mesti kita akan cari cara paling cepat untuk atasi masalah tu kan. Ibubapa mana yang sanggup nak tengok anak dok meraung sembelit. Apa ja yang dapat selesaikan masalah tu segera mesti kita akan buat. Pilihan paling cepat dan murah ialah menggunakan cecair enema. Kat rumah saya panggil sabun pam bontot. Haha. Cecair enema ni dalam bentuk tiub, boleh didapati di farmasi sekitar rm2 untuk 1 tiub. Saya cari cara guna jumpa poster ni, jadi saya kongsi kat sini ya untuk ibubapa yang kali pertama nak guna cecair enema ni. Langkah 1 : Basuh tangan langkah 2 :…

Continue reading
Related posts
in Agen Tasneem Naturel
Agen dan Stokis Balm Tasneem Naturel
6 October 2020
in Umum
TIPS IBU PERLU KUASAI BAGI MENENANGKAN BAYI
17 April 2020
in Tasneem Naturel
Balm Sleeptime Tasneem Bantu Anak Susah Tidur
14 April 2020
in Ilmu Keibubapaan, Tasneem Naturel

Cara hilangkan sembelit pada bayi dan kanak-kanak

Fasa anak sembelit memang merunsingkan semua ibubapa. Anak jadi kerap meragam, kurang selera makan dan nak tidur pun susah. Ini semua berpunca dari perut yang kurang selesa. Tambah kritikal bila sembelit dah masuk episod berak berdarah. Makin  bertambah susah hati dengan keadaan anak. Sembelit sebaiknya dicegah sebelum berlaku. Anda boleh amalkan 3 petua elakkan sembelit ini bagi memastikan anak sentiasa buang air besar dengan lancar. Tapi bila sembelit sudah berlaku, biasanya kita tiada banyak pilihan selain menggunakan ubat-ubatan yang dicadangkan oleh doktor. Ada ubat untuk dimakan yang biasanya hanya diberikan kepada kank-kanak yang sudah masuk fasa sembelit yang kritikal.  …

Continue reading
Related posts
in Agen Tasneem Naturel
Agen dan Stokis Balm Tasneem Naturel
6 October 2020
in Tasneem Naturel
Balm Sleeptime Tasneem Bantu Anak Susah Tidur
14 April 2020
in Agen Tasneem Naturel
Agen Tasneem Naturel Kulai, Johor
12 April 2020