Balm Sleeptime atasi Masalah Anak Susah Tidur Malam

anaksusahtidur

Proses membesarkan anak akan berhadapan dengan pelbagai cabaran. Salah satunya apabila anak melalui fasa susah tidur. Kebanyakan anak kecil akan melalui fasa ini samada kerana faktor perubahan rutin tidur atau gangguan kesihatan. Anak yang susah tidur ini sekaligus menyebabkan ibubapa akan hadapi masalah tidak cukup tidur. Ini semua boleh mengundang pelbagai bahaya bila dibiarkan berlarutan. […]

Agent Tasneem Naturel Kinarut, Putatan & Penampang Sabah

naseebaHAgentTasneemNaturelKinarut,Putatan,Penampang Sabah

Saya Naseebah, menjalankan bisnes barangan keperluan bayi. Saya adalah agen Tasneem Naturel bagi kawasan Kinarut, Putatan, Penampang. Kenapa saya suka produk Tasneem Naturel? Produk berasaskan 100% bahan semulajadi (natural). Tanpa bahan kimia seperti paraben, sls, alkohol dan sebagainya. Mudah digunakan. Produk melibatkan sapuan luaran sahaja. Sapu-sapu inshaaAllah selesai masalah. Travel friendly. Saiz produk yang kompak […]

Cara Hilangkan Kembung Perut Bayi secara Selamat dan Mudah

BalmtrubtasneemHilangkanKembungPerutBayi

Anak kembung adalah situasi yang sangat merimaskan bagi ibubapa yang ada anak kecil. Tangisan anak yang berpanjangan boleh menyebabkan ibubapa menjadi tak keruan dan boleh mengundang stress. Jadi semua ibubapa akan cuba mengelakkan dari berlakunya kembung pada anak terutamanya yang masih bayi. Punca bayi kembung perut Antara punca bayi kembung perut adalah cara penyusuan yang […]

Pengedar Tasneem Naturel Kuala Penyu, Sabah

tasneemnaturelkualapenyukurukan

Assalamualaikum..nunu abar 🙂 Saya Anita Binti Zakaria, berasal dari daerah Kuala Penyu, Sabah. Mula menjadi ahli keluarga Tasneem secara kebetulan disebabkan naluri seorang ibu yang berusaha untuk memberi yang terbaik buat sumandak wagu saya. Teruja dengan keberkesanan balm Tasneem Naturel, saya berharap ibu-ibu di luar sana bersama saya berkongsi manfaat yang balm Tasneem berikan. Kenali […]

Cara Hilangkan Ruam Panas yang Semua Ibu Boleh Buat

Cara Hilangkan Ruam Panas

Bila anak naik ruam ja mula lah ibu-ibu susah hati kan. Perit rasa anak tanggung bila nampak kulitnya memerah tu kan. Ok, sebelum kita risau banyak-banyak, jom kita kenal apa itu ruam panas? Ruam panas terbentuk hasil daripada kelenjar peluh yang terlalu aktif. Akibat terlalu banyak rembeskan peluh, kelenjar ini tersumbat dan timbul bintik-bintik kemerahan […]

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Semua ibubapa nak bayi sentiasa sentiasa selesa kan. Bila nampak kulit anak merah sikit pun kita dah mula rasa risau, apatah lagi kalau sampai tahap berair. Memang tak senang duduk jadinya. Itulah pengalaman yang Puan Eija ni lalui. Hati ibu mana yang tak sedih bila tengok pipi anak tu penuh ruam, sentiasa merah-merah dan berbiji-biji. […]

Cara Sapu Balm Tasneem Naturel

CaraSapuBalmTasneemNaturel

Balm Tasneem Naturel semakin mendapat tempat di hati ibubapa di Malaysia. Terutamanya ibubapa yang menitikberatkan penggunaan bahan semulajadi yang selamat untuk bayi mereka. Kandungan produk Tasneem Naturel yang tidak mengandungi bahan kimia berbahaya ini membuatkan ibubapa merasa lebih yakin untuk memilih balm Tasneem Naturel untuk kegunaan harian. Untuk hasil yang lebih optimum, ibubapa mestilah menggunakan […]

Urutan bayi dengan Teknik Vitaflex

urutankakivitaflex

Semakin ramai ibubapa hari ini sedar urutan bayi dapat membawa banyak kebaikan pada anak. Anak akan lebih tenang, tidur lebih nyenyak, penghadaman lebih lancar dan banyak lagi. Ada pelbagai teknik urutan untuk bayi. Salah satu yang bagus untuk diamalkan ialah urutan vitaflex. Urutan vitaflex biasanya digunakan bersama minyak aromaterapi seperti essential oil untuk membantu minyak […]

Cecair enema, ubat sembelit paling cepat berkesan

bayi tak berak 3 hari

Bila anak dah sembelit mesti kita akan cari cara paling cepat untuk atasi masalah tu kan. Ibubapa mana yang sanggup nak tengok anak dok meraung sembelit. Apa ja yang dapat selesaikan masalah tu segera mesti kita akan buat. Pilihan paling cepat dan murah ialah menggunakan cecair enema. Kat rumah saya panggil sabun pam bontot. Haha. […]

Cara hilangkan sembelit pada bayi dan kanak-kanak

puncaanaksembelit

Fasa anak sembelit memang merunsingkan semua ibubapa. Anak jadi kerap meragam, kurang selera makan dan nak tidur pun susah. Ini semua berpunca dari perut yang kurang selesa. Tambah kritikal bila sembelit dah masuk episod berak berdarah. Makin  bertambah susah hati dengan keadaan anak. Sembelit sebaiknya dicegah sebelum berlaku. Anda boleh amalkan 3 petua elakkan sembelit […]

Pengedar Tasneem Naturel Bandar Seri Botani, Perak

TASNEEMNATURELBANDARSERI BOTANI,PERAK

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hai, Mia di sini tapi suka menggelarkan diri sendiri sebagai Mama di alam maya. Hehe. Mama berasal dari Kota Bharu, Kelantan, dan sekarang bermastautin di Ipoh, Perak. Lebih kurang hampir 6 tahun Mama di sini. Mama berusia 32 tahun dan berkahwin serta memiliki sepasang anak kecil yang aktif. Mama adalah work-at-home-mom […]

Pengedar Tasneem Naturel Kudat, Sabah

agentasneemnaturelkudat

Assalamualaikum.. Haiii.. saya NOR HIDAYAH BT MOHD YUSOP. Mesra dengan panggilan Dae @ Dayah. Sekarang berumur 31 tahun dan ibu kepada 2 orang cahaya mata. Seorang lelaki (5 tahun) dan seorang perempuan (1 tahun 9bulan) Saya suri rumah bekerjaya. Sekarang seorang guru di Kudat, Sabah. Berasal dari Pahang dan menetap di Kudat hampir 7 tahun. Setiap […]