Seronok Dapat Support Kawan Baik Berniaga

  Inilah bff saya dalam Tasneem.   Lama dah kenal mek Ganu ni sebenarnya. Dari zaman belajar USM, kami berpersatuan sekali, tangkap serangga sekali, masuk silat sekali. Ha, kami ni partner silat tau.     Teringat pula kes lebam-lebam ko Wan Rosnazira. Tu saja nak bagi ingat kat partner lama sikit.   Kenduri kahwin dia […]

Punca Masalah Kulit Pada Bayi dan Cara Pencegahannya

Semua ibubapa impikan kulit bayi sentiasa halus mulus tanpa sebarang masalah. Namun seringkali anak kecil hadapi masalah kulit seperti  ekzema, kerak kepala, ruam panas, ruam lampin, alahan dan impetigo. Antara punca berlakunya masalah kulit adalah faktor cara penjagaan, genetik dan faktor kulit bayi yang belum matang. Ekzema Bayi Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan. […]

Penyakit Kulit Yang Selalu Dialami Bayi

Masalah kulit boleh terjadi kepada anak kecil mahupun orang dewasa. Banyak faktor yang mendorong berlakunya masalah ini. Sebelum kita kupas faktor terjadinya masalah kulit ini, jom kita kenali antara jenis masalah kulit yang kerap berlaku. Ekzema Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan. Menurut kajian, penyakit ekzema mempunyai pertalian genetik. Sekiranya salah seorang sama ada […]

Kedai Bayi dan Farmasi Jual Produk Tasneem Naturel di Kelantan

Kebanyakkan ibubapa sekarang berusaha memberi yang terbaik buat si manja mereka. Mereka mengambilkira penggunaan produk yang selamat buat si manja agar mereka sentiasa sihat dan ceria. Di Tasneem Naturel, kami memang menggunakan bahan yang semulajadi dan bebas dari bahan yang merbahaya. Produk Tasneem Naturel kini boleh di dapati dari Kedai Bayi dan Farmasi di seluruh […]

Kedai Bayi dan Farmasi Jual Balm Tasneem di Terengganu

Alhamdulillah produk Tasneem sudah mendapat tempat di hati ibu bapa di Malaysia, Singapura, Brunei dan Indonesia. Semakin ramai yang memahami kepentingan menggunakan produk yang bebas dari bahan kimia dan sintetik. Malah produk ini juga telah banyak membantu memudahkan urusan harian ibu bapa bersama anak-anak. Alhamdulillah. Anda boleh dapatkan rangkaian produk Tasneem dari Agen Sah Tasneem […]

Perbezaan Balm Calmtime dan Balm Sleeptime Tasneem Naturel, Mana Satu Pilihan Yang Sesuai dengan Bayi Anda

“Antara balm calmtime dan sleeptime, yang mana satukah patut saya miliki?” – Persoalan yang kerap di tanya oleh pelanggan Tasneem Naturel Ramai yang bertanyakan hal yang sama, apakah perbezaan antara balm calmtime dan balm sleeptime Tasneem Naturel? Jadi atas rasa bertanggungjawab saya akan kongsikan kepada anda semua. Balm Calmtime dirumus khas untuk membantu badan mengeluarkan […]

Cara Simpan Sayur untuk Tahan Lama Dalam Peti Sejuk

Ini adalah perkongsian dari Puan Siti Aminah Muhamad Subri berkaitan pengurusan bahan mentah di musim PKP. Bila musim PKP ni suami 2 minggu sekali baru keluar pergi beli barang dapur. Memang kita pun bagi list panjang la, dah alang2 keluar kan. Sekali keluar, 5 kedai dia pergi. cari juga barang sampai jumpa. Tak nak hampakan […]

TIPS IBU PERLU KUASAI BAGI MENENANGKAN BAYI

TIPS IBU PERLU KUASAI BAGI MENENANGKAN BAYI

Saya menangis kerana lapar Jika bayi anda menangis , cuba berikan dia susu kerana besar kemungkinan dia sedang lapar.Dia tidak akan berhenti menangis dengan serta merta, tapi teruskan penyusuan jika dia mahu, dia akan mula bertenang apabila perutnya terisi. Bayi yang baru dilahirkan akan kerap lapar, jadi tempoh masa penyusuan lebih pendek tetapi kerap. Walaubagaimanapun, […]

5 Cara Bagaimana Tidurkan Anak Awal Pada Waktu Malam

5 Cara Bagaimana Tidurkan Anak Awal Pada Waktu Malam

Waktu tidurkan anak merupakan saat yang paling membahagiakan. Namun diingatkan, ia juga boleh menjadi saat yang mengerikan. Bila mana anda mahu dia tidur, tetapi dia tidur hanya sekejap sahaja dan tidak lena. Tidak terkecuali  juga berlaku bila mana anda sudah tidurkan anak dan anda mahu bangun melakukan kerja, tetiba si anak sahaja bangun semula seakan […]

Tanda Anak Sembelit Yang Ibubapa Perlu Tahu

Tanda Anak Sembelit Yang Ibubapa Perlu Tahu

Ibubapa mana yang tak risau kalau anak kena sembelit kan. Lagi-lagi kalau yang alaminya tu masih bayi dan belum pandai bercakap. Lebih awal kita dapat kesan tanda atau gejala sembelit ni, lebih baik, sebab kita boleh elakkan dari jadi lebih serius. Jadi, jom kenali tanda-tanda anak sembelit supaya kita boleh ambil langkah-langkah awal untuk atasinya. […]

Pola Tidur Bayi Berbeza Mengikut Umur.

Pola Tidur Bayi Berbeza Mengikut Umur.

Pola tidur bayi adalah berbeza mengikut peringkat umurnya dan bayi tidur lebih lama dari orang dewasa mahupun kanak-kanak. Memang bayi sekitar 0-12 bulan ni hari-harinya diisi dengan tidur sahaja. Mereka hanya akan bangun jika merasa lapar, terganggu dan rasa tidak selesa mungkin disebabkan kembung perut, lampin sudah penuh atau lain-lain situasi. Ibu bapa juga jangan […]

Akhirnya Sekarang Dah Ada Minyak Telon Bayi Keluaran Muslim yang Bagus

Sekian lama ibu-ibu hanya melumur apa sahaja minyak yang dikatakan bagus untuk bayi baru lahir turun temurun walaupun jelas ia bukan keluaran Muslim. Sedih sekali anak kecil yang suci itu kita lumur dengan minyak yang tak pasti kesahihan sumbernya, hanya kerana mendengar cakap orang lain. Wahai ibu muda sekalian, hari ini susah terlalu banyak minyak […]