Pencegahan Awal Bantu Melegakan Masalah Penyakit Kulit

Masalah kulit yang selalu dialami bayi antaranya ekzema, kerak kepala, ruam panas, ruam lampin, alahan dan impetigo. Untuk ketahui bagaimana penyakit ini berlaku boleh ikuti perbincangannya di sini. Mari kita pelajari cara alami untuk membantu melegakan masalah penyakit kulit ini. Cegah Ekzema Sebelum Kronik Jika anak anda mengalami ekzema, perkara penting yang paling utama ialah […]

Penyakit Kulit Yang Selalu Dialami Bayi

Masalah kulit boleh terjadi kepada anak kecil mahupun orang dewasa. Banyak faktor yang mendorong berlakunya masalah ini. Sebelum kita kupas faktor terjadinya masalah kulit ini, jom kita kenali antara jenis masalah kulit yang kerap berlaku. Ekzema Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan. Menurut kajian, penyakit ekzema mempunyai pertalian genetik. Sekiranya salah seorang sama ada […]

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Semua ibubapa nak bayi sentiasa sentiasa selesa kan. Bila nampak kulit anak merah sikit pun kita dah mula rasa risau, apatah lagi kalau sampai tahap berair. Memang tak senang duduk jadinya. Itulah pengalaman yang Puan Eija ni lalui. Hati ibu mana yang tak sedih bila tengok pipi anak tu penuh ruam, sentiasa merah-merah dan berbiji-biji. […]