Tag

Blackboardsticker

LIQUIDchalk
in Review

Pengalaman menggunakan Liquid Chalk

Semalam saya bagi peluang kepada anakanda Faqihah cuba gunakan liquid chalk ini. Walaupun sebenarnya dia dah tak perlu pun liquid chalk ni. Dia dah besar dan tiada masalah alahan habuk, alhamdulillah. Tapi sebab nak ambil ‘feel’ menggunakan produk, jadi saya pun korbankan lah sebatang liquid chalk untuknya. ­čśŤ Mula-mula guna tu heran jugak, eh kenapa tak keluar dakwat ni. Tak kan keras kat dalam kot. Goncang-goncang ada ja bunyi. Belek kat pen ooo..dah diberi cara untuk untuk. Mula-mula goncangkan pen. Ada la bunyi guli macam kat liquid paper tu. Lepas tu kena tekan mata pen tu beberapa kali sampai dakwat…

Continue reading
LIQUIDchalk
in Review

Liquid Chalk Atasi Masalah Kabur Berhabuk

Alhamdulillah minggu ini ramai ibubapa hubungi saya untuk dapatkan blackboard sticker. Kebanyakan ibubapa memang sedia maklum kebaikan memberi peluang menconteng kepada anak kecil. Namun ramai juga yang bimbang dengan penggunaan kapur tulis yang berhabuk. Selain itu anak kecil juga suka masukkan kapur ke dalam mulut. Isu ini bukan hanya kita sahaja hadapi, malah ibu bapa lain juga. Kerana itu dalam pasaran sudah terdapat kapur dalam bentuk cecair (liquid chalk). Fungsinya masih sama iaitu untuk menulis pada papam hitam. Tetapi ia tidak mengeluarkan habuk seperti kapur biasa. Bagus kan. Ini adalah video bagaimana liquid chalk ini berfungsi. Kapur ini juga datang…

Continue reading
blackboardstickerhiasan
in Review

Kegunaan Blackboard Sticker

Alhamdulillah, Pulau Pinang disimbah hujan lebat pagi ini. Hujan yang mendatangkan rahmat kepada segala semua makhluk. Dan membawa pergi segala kotoran alam hasil dari tangan-tangan manusia. Belakang rumah saya ni sungai yang menghala ke laut. Bila hujan ja memang boleh nampak segala sampah domestik dan organik di bawa bersama dalam aliran sungai yang laju. Semua tu akan mendarat di lautan Allah yang maha luas. Itulah laut yang kita miliki hari ini. -_- Oh ya, pagi ni saya nak kongsikan mengenai kegunaan blackboard sticker. Walaupun fokus utama blackboard sticker ni adalah untuk aktiviti pembelajaran anak-anak, tetapi ia juga mempunyai banyak kegunaan…

Continue reading
in Review

Cara Pasang Blackboard Sticker

Alhamdulillah semalam stok blackboard sticker dah sampai. Bukan setakat anak tak sabo, mak pun teruja jugak nak tengok macam mana la rupa paras benda ni. ­čśŤ Tapi ya la kan, apa-apa pun mak memang kena sentiasa teruja. Barulah anak-anak pun dapat auranya. Kalau mak pun tengok gitu-gitu ja, tak kan nak mengharap anak suka sendiri kan. Sampai ja kat rumah semalam saya dah terlupa pasal blackboard sticker ni. Banyak urusan lain lagi nak buat kan. Tup-tup dengar 2 beradik tu dah bising macam mana nak tulis en. Keluar tengok siap bentang atas lantai dah. Adoi la anak, mujur la bukan…

Continue reading
blackboardsticker
in Review

3 kelebihan Blackboard Sticker

Semalam saya membuat survey ringkas mengenai blackboard sticker di facebook. Alhamdulillah ramai ibubapa memberikan respon pengalaman penggunaan yang positif. Dalam pada itu masih ramai ibubapa yang ragu-ragu nak mendapatkannya untuk anak-anak kerana kurang pasti sejauh mana kebaikan blackboard sticker ini kepada anak-anak. Lazimnya ibubapa hari ini sedar bahawa memberi peluang anak menconteng ada satu keperluan dalam perkembangan anak-anak. Namun kesan dari peluang yang diberi ini seringkali menyebabkan ruang kediaman kita menjadi mangsa. Dan bukan semua ibubapa dapat berlapang dada melihat dinding dan perabot yang berconteng. Apatah lagi jika tinggal di rumah keluarga besar atau rumah sewa. Jadi blackboard sticker adalah…

Continue reading
blackboardsticker
in Review

Blackboard Sticker, Pilihan Ibubapa Bijak

It’s Monday! Alhamdulillah, kita diberi peluang untuk merasai lagi nikmat kehidupan. Peluang untuk betulkan kelemahan lepas. Peluang untuk cuba idea-idea baru. Dan peluang untuk terus mengejar harapan dan impian yang sudah tersemat di sanubari. Ini semua adalah rezeki kurniaannya, dan bukan semua orang akan dapat peluang yang sama. Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah. Hari ini saya mulakan dengan semangat baru untuk berkongsi kebaikan satu lagi educational tools yang sangat memudahkan ibubapa. Sebut pasal ┬áberaktiviti dengan anak-anak mestilah nak tulis dan lukis kan. Kebiasaan kita guna whiteboard berkaki. Tapi nak dapatkan satu set whiteboard berkaki tu memang jenuh nak menabungkan. Kalau kecik sangat dah terhad…

Continue reading
Close