Spray Tidur Sleepy Pillow Mist, adakah berbahaya seperti ubat tidur?

Spray Tidur Sleepy Pillow Mist, adakah berbahaya seperti ubat tidur?

Sejak Tasneem Naturel lancarkan semburan aromaterapi untuk mudahkan tidur, kerap kami dihujani dengan soalan adakah produk ini selamat? Ramai yang merasa ragu2 untuk mencuba kerana bimbangkan kesan buruk yang mungkin timbul dari Sleepy Pillow Mist ni. Apatah lagi rata-rata yang mahu dapatkan spray ini adalah untuk anak kecil yang susah tidur, jadi mestilah lebih berhati-hati […]

Pilihan Mudah dan Selamat selain Rawatan Sonotron untuk Bayi Sebulan Batuk Berkahak

Pilihan-Mudah-dan-Selamat-selain-Rawatan-Sonotron-untuk-Bayi-Sebulan-Batuk-Berkahak

Pengalaman baby newborn batuk berkahak memang sangat meletihkan. Waktu berpantang entah kemana. Rasa macam tak berpantang. 2 bulan ulang alik dari klinik check jaundice. Baru ja bebas jaundice, tetiba anak kena serang batuk berkahak pulak. Siang ke hulu ke hilir bawak anak pergi klinik. Mana je tempat orang bagitahu untuk merawat batuk berkahak anak, saya […]

Resty Oil, Minyak Baby Terbaik Tasneem Naturel

Minyak baby penting untuk mengekalkan kelembapan kulit bayi. Kulit kering boleh mendatangkan rasa tidak selesa terutamanya bayi dengan kulit sensitif. Namun penggunaan minyak bayi dengan kandungan minyak mineral (mineral oil) sebenarnya hanya mengundang masalah yang lebih besar pada bayi kelak. Ia mengandungi bahan berbahaya untuk tubuh dan boleh menyebabkan pori kulit tersumbat. Kerana itu Resty […]

Kalmy losyen atasi masalah bayi kulit kering

Zaman sekarang ini banyak produk bayi seperti losyen terjual di pasaran. Tetapi tak semua produk yang dikeluarkan bagus untuk bayi. Ada sesetengah produk yang mengandungi bahan kimia seperti mineral oil, paraben dan Colorants. Tapi jangan risau, Tasneem natural telah mengeluarkan losyen yang 100 peratus diperbuat daripada bahan semula jadi. Kalmy losyen telah dirumus dari minyak […]

Tasneem Naturel Lancarkan New Baby Range, Produk Bayi Terbaik di Malaysia

Tasneem Naturel Lancarkan New Baby Range, Produk Bayi Terbaik di Malaysia

Menanti saat kelahiran cahaya mata adalah saat indah bagi mana-mana pasangan, terutamanya menyambut anak sulung. Segala aspek si kecil akan cuba disediakan sebaiknya. Perasaan teruja membuat persiapan semakin bertambah bila melewati kedai-kedai barangan bayi tak kira lah samaada di pasaraya mahupun di online sendiri. Pasti semua ibubapa mahu membuat pilihan terbaik untuk cahaya mata masing-masing. […]

Baby SPA Set Tasneem Naturel antara Barang Keperluan Bayi Baru Lahir

baby spa set tasneem

Setiap ibubapa pasti teruja dengan kehadiran orang baru. Seboleh mungkin kita mahu sediakan barang keperuan bayi baru lahir sebaik mungkin. Dengan harapan kelak semua urusan berkaitan si manja akan berjalan lancar. Antara barang keperluan yang perlu disediakan ada pakaian bayi, lampin pakai buang, selimut, peralatan untuk membawa bayi serta barang jagaan bayi. Barang jagaan bayi […]

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Semua ibubapa nak bayi sentiasa sentiasa selesa kan. Bila nampak kulit anak merah sikit pun kita dah mula rasa risau, apatah lagi kalau sampai tahap berair. Memang tak senang duduk jadinya. Itulah pengalaman yang Puan Eija ni lalui. Hati ibu mana yang tak sedih bila tengok pipi anak tu penuh ruam, sentiasa merah-merah dan berbiji-biji. […]

Cecair enema, ubat sembelit paling cepat berkesan

bayi tak berak 3 hari

Bila anak dah sembelit mesti kita akan cari cara paling cepat untuk atasi masalah tu kan. Ibubapa mana yang sanggup nak tengok anak dok meraung sembelit. Apa ja yang dapat selesaikan masalah tu segera mesti kita akan buat. Pilihan paling cepat dan murah ialah menggunakan cecair enema. Kat rumah saya panggil sabun pam bontot. Haha. […]