in Review

Panduan Lengkap Melancong ke Korea dalam Satu Buku

Dae-bak! Fuh, inilah kali pertama Sakinah ambil tahu pasal korea sampai boleh tahu sedalam-dalamnya. Sebelum ni apa beza korea utara dengan korea selatan pun tak pernah ambil tahu. Haha. Dah baca buku ni barulah faham kenapa K-POP tu sangat besar impaknya kepada dunia hiburan. Rupanya ia adalah agenda terancang kerajaan Korea untuk pulihkan ekonomi negara yang sangat kritikal ketika itu. Artis korea mempunyai kontrak yang panjang melebihi 7 tahun. Mereka akan diajar bukan setakat untuk kembangkan bakat seni tetapi pelbagai kemahiran lain untuk menyediakan mereka sebagai artis antarabangsa. Tapi bayaran diorang ni tak mahal pun sebenarnya. Memang berjaya lah kan….

Continue reading