Baby SPA Set Tasneem Naturel antara Barang Keperluan Bayi Baru Lahir

baby spa set tasneem

Setiap ibubapa pasti teruja dengan kehadiran orang baru. Seboleh mungkin kita mahu sediakan barang keperuan bayi baru lahir sebaik mungkin. Dengan harapan kelak semua urusan berkaitan si manja akan berjalan lancar. Antara barang keperluan yang perlu disediakan ada pakaian bayi, lampin pakai buang, selimut, peralatan untuk membawa bayi serta barang jagaan bayi. Barang jagaan bayi […]

Balm Sleeptime atasi Masalah Anak Susah Tidur Malam

anaksusahtidur

Proses membesarkan anak akan berhadapan dengan pelbagai cabaran. Salah satunya apabila anak melalui fasa susah tidur. Kebanyakan anak kecil akan melalui fasa ini samada kerana faktor perubahan rutin tidur atau gangguan kesihatan. Anak yang susah tidur ini sekaligus menyebabkan ibubapa akan hadapi masalah tidak cukup tidur. Ini semua boleh mengundang pelbagai bahaya bila dibiarkan berlarutan. […]

Cara Hilangkan Kembung Perut Bayi secara Selamat dan Mudah

BalmtrubtasneemHilangkanKembungPerutBayi

Anak kembung adalah situasi yang sangat merimaskan bagi ibubapa yang ada anak kecil. Tangisan anak yang berpanjangan boleh menyebabkan ibubapa menjadi tak keruan dan boleh mengundang stress. Jadi semua ibubapa akan cuba mengelakkan dari berlakunya kembung pada anak terutamanya yang masih bayi. Punca bayi kembung perut Antara punca bayi kembung perut adalah cara penyusuan yang […]

Cara Hilangkan Ruam Panas yang Semua Ibu Boleh Buat

Cara Hilangkan Ruam Panas

Bila anak naik ruam ja mula lah ibu-ibu susah hati kan. Perit rasa anak tanggung bila nampak kulitnya memerah tu kan. Ok, sebelum kita risau banyak-banyak, jom kita kenal apa itu ruam panas? Ruam panas terbentuk hasil daripada kelenjar peluh yang terlalu aktif. Akibat terlalu banyak rembeskan peluh, kelenjar ini tersumbat dan timbul bintik-bintik kemerahan […]

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Rahsia ibu ini berjaya hilangkan ruam ni muka bayi sepenuhnya!

Semua ibubapa nak bayi sentiasa sentiasa selesa kan. Bila nampak kulit anak merah sikit pun kita dah mula rasa risau, apatah lagi kalau sampai tahap berair. Memang tak senang duduk jadinya. Itulah pengalaman yang Puan Eija ni lalui. Hati ibu mana yang tak sedih bila tengok pipi anak tu penuh ruam, sentiasa merah-merah dan berbiji-biji. […]

Urutan bayi dengan Teknik Vitaflex

urutankakivitaflex

Semakin ramai ibubapa hari ini sedar urutan bayi dapat membawa banyak kebaikan pada anak. Anak akan lebih tenang, tidur lebih nyenyak, penghadaman lebih lancar dan banyak lagi. Ada pelbagai teknik urutan untuk bayi. Salah satu yang bagus untuk diamalkan ialah urutan vitaflex. Urutan vitaflex biasanya digunakan bersama minyak aromaterapi seperti essential oil untuk membantu minyak […]

Balm Skeenz Rawat Masalah Ruam Bayi Secara Semulajadi

skeenztasneemnaturel

Kulit anak kecil yang gebu memang sensitif terhadap perubahan. Panas sikit ja naik ruam. Berpeluh-peluh lama sangat kulit boleh merah-merah dan melecet. Kena gigit nyamuk berbintat-bintat. Masalah kulit macam ni nampak macam tak serius, tapi sebenarnya mengundang rasa tak selesa pada anak kecil. Tapi sebab belum pandai nak luahkan rasa tak selesa, hanya rengekan yang […]

Balm CF Rub bantu hilangkan kahak bayi secara semulajadi

rawatkahak

Kebanyakan bayi yang baru lahir berhadapan dengan masalah kahak dan selsema. Ada juga bayi yang mengeluarkan bunyi semasa bernafas dan minum susu. Ini semua mendatangkan kerisauan kepada kita sebagai ibubapa mengenai keadaan kesihatan anak. Di sini saya kongsikan maklumat dari doktor yang merupakan pakar masalah berkaitan pernafasan, Doktor Dr. Nadir Khan (Klinik Wangsa). Anak kecil […]