Pengalaman menggunakan Liquid Chalk

LIQUIDchalk

Semalam saya bagi peluang kepada anakanda Faqihah cuba gunakan liquid chalk ini. Walaupun sebenarnya dia dah tak perlu pun liquid chalk ni. Dia dah besar dan tiada masalah alahan habuk, alhamdulillah. Tapi sebab nak ambil ‘feel’ menggunakan produk, jadi saya pun korbankan lah sebatang liquid chalk untuknya. 😛 Mula-mula guna tu heran jugak, eh kenapa […]

Liquid Chalk Atasi Masalah Kabur Berhabuk

LIQUIDchalk

Alhamdulillah minggu ini ramai ibubapa hubungi saya untuk dapatkan blackboard sticker. Kebanyakan ibubapa memang sedia maklum kebaikan memberi peluang menconteng kepada anak kecil. Namun ramai juga yang bimbang dengan penggunaan kapur tulis yang berhabuk. Selain itu anak kecil juga suka masukkan kapur ke dalam mulut. Isu ini bukan hanya kita sahaja hadapi, malah ibu bapa […]

Kegunaan Blackboard Sticker

blackboardstickerhiasan

Alhamdulillah, Pulau Pinang disimbah hujan lebat pagi ini. Hujan yang mendatangkan rahmat kepada segala semua makhluk. Dan membawa pergi segala kotoran alam hasil dari tangan-tangan manusia. Belakang rumah saya ni sungai yang menghala ke laut. Bila hujan ja memang boleh nampak segala sampah domestik dan organik di bawa bersama dalam aliran sungai yang laju. Semua […]

Cara Pasang Blackboard Sticker

Alhamdulillah semalam stok blackboard sticker dah sampai. Bukan setakat anak tak sabo, mak pun teruja jugak nak tengok macam mana la rupa paras benda ni. 😛 Tapi ya la kan, apa-apa pun mak memang kena sentiasa teruja. Barulah anak-anak pun dapat auranya. Kalau mak pun tengok gitu-gitu ja, tak kan nak mengharap anak suka sendiri […]

3 kelebihan Blackboard Sticker

blackboardsticker

Semalam saya membuat survey ringkas mengenai blackboard sticker di facebook. Alhamdulillah ramai ibubapa memberikan respon pengalaman penggunaan yang positif. Dalam pada itu masih ramai ibubapa yang ragu-ragu nak mendapatkannya untuk anak-anak kerana kurang pasti sejauh mana kebaikan blackboard sticker ini kepada anak-anak. Lazimnya ibubapa hari ini sedar bahawa memberi peluang anak menconteng ada satu keperluan […]

Blackboard Sticker, Pilihan Ibubapa Bijak

blackboardsticker

It’s Monday! Alhamdulillah, kita diberi peluang untuk merasai lagi nikmat kehidupan. Peluang untuk betulkan kelemahan lepas. Peluang untuk cuba idea-idea baru. Dan peluang untuk terus mengejar harapan dan impian yang sudah tersemat di sanubari. Ini semua adalah rezeki kurniaannya, dan bukan semua orang akan dapat peluang yang sama. Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah. Hari ini saya mulakan dengan semangat […]